Måla eller inte måla, bjudningsskålar och andra problem.

Ska jag måla de små teakborden svarta och ha dem som soffbord eller ska jag nöja mig med glasbordet vi har i källaren, eller ska jag till och med ta mig tid att åka till Ikea och köpa ett litet bord? :S Det är frågan. Jag skulle gärna åka till Ikea om det inte vorde för att jag är så fruktansvärt pank, och jag skulle gärna måla om teakborden, för det är både mysigt, roligt och man känner sig lite duktig efteråt :P Men tyvärr har jag sjukt lite tid innan jag åker och borden måste ju torka innan jag kan transportera dem liksom. Eller ska jag kanske måla dem nästa gång jag är hemma och vänta med att ha ett soffbord ett tag? Eller ska jag ta galsbordet i källaren som mamma nästan försöker tvinga på mig? Inget ont mot mamma och så, men det är ett fruktansvärt tungt och stort bord som jag egentligen bara tror att hon vill bli av med. haha, så då passar det ju att jag flyttar hemifrån.

Apropå mamma så har hon försökt smyga enr saker i min packning som hon tycker att jag ska ha med mig (ja, eller än så länge är det bara en sak men jag lovar att det blir fler :p, jag känner min mor) imorse berättade hon att hon lagt en liten skål i min packning som hon tyckte att jag skulle ha med mig, och ni anar inte vad det var för en skål, nej det här var inte vilken skål som helst, den här var vit med lila kungsängsliljor på och den var knappt en kaffekopp stor! Min kära mor förklarade att jag skulle ha den som bjudningsskål på det ovannämnda soffbordet...och i skålen skulle det såklart ligga sötsaker av alla dess slag. Jag förklarade lite lätt att det inte var någon bra idé att ha sötsaker i en öppen skål på mitt rum eftersom jag då inte skulle kunna klara av att inte äta det. Men då svarade hon att jag likagärna kunde lägga nötter eller russin, eller torkade persikor i skålen. Min mamma har minsann svar på allt hon. Men jag lyckades iaf till slut övertala henne om att det inte kändes som någon idé att ta med den, men att om jag nu skulle sakna en bjudningsslåk att ha torkade persikor eller andra sötsaker i så skulle jag säga till direkt!

Nu börjar iaf flytten närma sig på riktigt det känns verkligen, både i stressväg och i kaosväg packningsmässigt. Jag måste verkligen packa kläder idag, annars vet jag inte när annars jag ska göra det, och jag vet inte heller vilka kläder jag egentligen ska packa. För jag måste lämna lite kläder här har jag insett, annars får jag ju ha världens packning med mig varenda gång jag ska åka hem...Så det blir bara till att sortera, vilka kläder passar egentligen bäst om man ska teckna? Inga alldeles för långa armar kanske, som är i vägen. Nej den här frågan tåls att analysera lite närmre när jag väl kastar mig in i allt.

Nej vet ni vad, nu måste jag ta mig härifrån etern så fort jag kan, för om typ 2 timmar ska jag träffa Katta i stan och gratta henne på födelsedagen (som för övrigt var för typ en månad sen, men vi har inte setts sen i juni typ) och innan dess ska jag som sagt hinna packa i princip alla kläder och äta lunch. Ni förstår att mitt schema är pressat. Vem tror att jag hinner?

Till och med jag är tveksam, och i och med det så tror jag minsann att det blir det tunga glasbordet i källarn för jag kommer aldrig hinna måla de där små teakborden...

På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0