Nästan färdigpackad!

Oj oj vad jag har packat de senaste dagarna, det har hänt grejer ska jag säga. Nästan allt som ska med (eller det som jag har koll på som ska med iaf) är nere i väskor och påsar och kartonger. Det enda som saknas i packningen är väl egentligen kläder, känns som ganska dödsdömt att packa det nu med tanke på att typ alla kläder jag har ska med. Känns inte så kul att gå i bara underkläder de sista dagarna (även om det säkert skulle uppskattas av andra :P). Jag har till och med packat nästan alla mina skor och jackorna är också nedpackade så vi får hoppas att det är bra väder de här sista dagarna så jag slipper packa upp dem igen.

Igår var jag på avskedsfest för en kompis som ska flytta till Gotland och plugga där, det var väldigt trevligt, även om jag ibland känner mig en aning gammal tillsammans med alla de 90orna. Inte för att de är barnsliga eller så, utan mest för att jag kommer på att det va 2 år sedan jag tog studenten medan de tog alldeles nyss. Fast igår var faktiskt första gången på typ en månad som jag insåg att det faktiskt kommer vara lite tråkigt att flytta härifrån, för jag är inte säker på om jag någonsin kommer vara med på någon liknande fest igen med de människorna. :(
Men jag pratade iaf med mamman till han som hade festen och fick reda på att hon varit teckenspråkstolk en gång i tiden, jag blev glatt överraskad! Hon berättade att hon verkligen tyckt om yrket men att hon till slut tröttnade på att inte vara "någon" utan bara ett tekniskt hjälpmedel, vilket är något som jag aldrig har tänkt på, att en tolk kan bli sedd som bara ett tekniskt hjälpmedel. Hon berättade också att hon fått förslitningsskador i händer och handleder av jobbet, vilket också var ny fakta för mig och faktiskt oroade mig lite eftersom jag har reumatism i släkten.

Idag ska jag till banken och lägga om besparingar och sånt och sen ska jag till Uppsala och träffa lite favoriter och spela TP med dem. De ska få revanch, sist vann jag stort (nja, men jag vann iaf, utan tvekan!) och nu har de tydligen gaddat ihop sig mot mig, så vi får se hur det går.

Hej, svej leverpastej och på återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0