när man inte kan sova...

Werner & Werner med Köksorkestern – Nu är det jul igen

Ja hörrni, då va vi här igen, åter en sömnlösnatt, ja det är väl sådär tredje, eller kanske fjärde veckan i rad som den infinner sig. Men det finns inget annat att göra än att sätta sig ner på fläcken(för att använda ett idiom) och skriva ett litet blogg inlägg till Mills, ja detta är till henne eftersom att jag är sämst på att uppdatera.

Och vad gör då jag en natt som denna när tankarna rusar i huvudet å jag inte kan sova? Jo jag lyssnar på meningslösa jullåtar som den här ovarnför och längtar på nåt sätt mig härifrån fast ändå kvar, längtar till när jag bestämt mig mellan glass eller godis, längtar tills när jag slipper sitta i valet och kvalet, längtar till jul men ändå inte. Längtar till allt men ändå inget. Jag är ju så lycklig med det jag har, jag har ju egentligen inget att klaga på, ändå krånglar jag bara till allt för mig själv hela tiden...

Men nu ska jag försöka lämna min sömnlöshet bakom mig och krypa till kojs, hur svårt det än är, men jag lovar dig mamma, för din skulle ska jag försöka göra ett ärligt försök att somna och vara pigg imorrn på lektionen i avläsning... jag lovar.

Så godnatt kära vänner, hoppas ni sover bättre och längre än vad jag gör om nätterna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0