Back in the game!!

Nu är jag tillbaka på skolan igen :D Back in Leksand :P Känns både härligt och konstigt måste jag säga men det var ungefär den känslan jag kände när jag var hemma i uppsala också, det var både härligt och konstigt. Jag vill bara säga hur mycket jag uppskattade att träffa er allihopa som jag hann med att träffa. Det var underbart och jag fick en smak av hur mitt liv kunde ha varit om jag inte hade hoppat på tåget när det gick och ramlat in med hjälp av bananskalet här. Helt enkelt hur mitt liv hade varit om jag stannat i uppsala, och det var både jobbigt och roligt att ta reda på...


http://open.spotify.com/track/67TlusLT5Zs1LOYBEd1NXx



Resan hit upp gick iaf bra, vi stannade några gånger för att sträcka på benen och gå på toa, samt handla på ica maxi i borlänge så när vi kom väl upp hit vid 18 el 18.30 något, och då åkte vi hemifrån 13.30. Så det tog sin lilla tid.

Men vi kom upp iaf :) Nu idag har det varit skola som vanligt, och även om jag har haft jättekul (jag menar jättekul, jag har typ legat på idrottshallsgolvet och kiknat av skratt orsak, jag, johanna och jessica spelade badminton på en yta ungefär lika stor som 3 parkerings rutor. På resten av golvet spelade de andra innebandy, ja det va helt crazy, och himla roligt :D ) Så har jag saknat Josephine, det var det jag försökte komma till med min lååånga förklaring :P haha. Jag har liksom gått ensam typ till lunchen och inte haft någon självklar att hänga med på rasten, ja men nu förstår mig, den där självklara närvaron som Josephine har varit varenda dag sen vi började i skolan, ja det var liksom inte där och det märktes. Men ikväll kommer hon tillbaka iaf, så det ska bli skönt :) Ska åka ner och hämta henne vid station senare ikväll, men hennes tåg är försenat så jag vet inte när....

Men tillbaka till skolan.
Jag va jättenervös imorse när jag satt i matsalen och åt frukost, därför att det kändes som att jag hade glömt allt teckenspråk. Men så kom Annica (hon är hörselskadad på ett öra och döv på andra) och kramade om mig och tecknade massa, och helt plötsligt kändes det lättrare.  Och så bara sådär så var jag igång igen, det har ju inte gått felfritt direkt men helt okej. Jag är rätt stolt över mig själv faktiskt.

Just nu sitter jag och Heidi i min klass framför varsin dator,framför tvn i allrummet på vår våning och (försöker) gör läxor. Vi ska nämligen skriva en novell till svenskan och jag har skrivkramp, jag har ingen  aning om vad jag ska skriva om. Är det någon därute som har ett förslag på vad jag ska skriva om??

Så som sagt, kom gärna med förslag. Nu ska jag fortsätta "plugga" (dvs brainstorma)

Puss på er och på återseende!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååå jag älskar musiklänkar till spotify, det blir lixom en helt annan känsla att läsa då. Blir en så trevlig helhetsläsning. =)



Tips på novell. Vill du använda vår uppgift som vi fick på Kreativt skrivande? Kvinnan och sjön.



"En kvinna sitter på en bänk vid en sjö och blickar ut över vattnet. Hon är helt ensam.



Skriv en liten prosatext (1,5 radavstånd, max 3000 tecken med blanksteg) utifrån denna bild. Det kan även vara början, mitten eller slutet av en berättelse, en roman eller en biografi. Handlingen skall dock inte vara så viktig. Det viktigaste skall vara din berättarteknik.



Du skall skriva en realistisk text som återger den verklighet som kvinnan rör sig i. Du ska troget beskriva detaljer, nyanser, toner, sinnestämningar.

Observera det som omger kvinnan, det som pågår inom henne, samspelet mellan hennes inre och världen kring henne. Överför allt detta till din text så exakt som möjligt. Som författare måste man kunna använda sig av alla sina förmågor för att även kunna skriva om sådant som inte är självupplevt.

2009-11-03 @ 15:23:25
Postat av: Malin

Saknar dig redan! Du skulle bott i uppsala ändå... puss!

2009-11-03 @ 22:21:39
Postat av: Stina

vilken mysig låt, har inte hört henne innan! lycka till med svenskan. borde plugga jag med. usch, har noll fantasi.

2009-11-07 @ 15:51:46
URL: http://stinablomback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0