Softis helg inbokad!!

http://open.spotify.com/track/2s6BBdYyx1j4rJ8UELheVX

Då är det helg då :D Helg som enligt mig inte kan innehålla tillräckligt med chill, jag satsar på mys med Eve i helgen helt enkelt. Hon å jag i lilla landet Västanvik :) oohh vem kan inte va avundsjuk på det? jag ska få spendera hela helgen med fina Evelu, min bäver!  Ska faktiskt åke ner och hämta henne på stationen ganska snart dvs om typ 2 h, men det är inte bara hon som kommer, jag ska hämta Maria och Henke från Tolk 4 också, de kommer hem från sina praktiker. Maria har praktiserat på tolkcentralen i Uppsala, så ni där hemma, om ni har sett någon sitta och teckna i stan så kanske det var lilla söta Maria, eller om ni sett någon tolka så var det kanske hon. Henke däremot, hon har varit i Karlskrona (tror jag minsann,jag har pratat med henne i telefon en gång varje vecka under de 4 veckor hon har varit borta men jag är ändå lite osäker vilken stad hon har varit i :S ) Men iaf, ska bli skönt nu när tolk 4 kommer tillbaka till skolan, det har faktiskt märkts att det har vairt borta.

På lördag ska Henke ha födelsedagskalas :) hihi, jag tror faktiskt det blir hela alltet med fiskdamm och grejer, enda skillnaden om man jämför med ett "vanligt" barnkalas är väl att det kanske blir vin istället för saft. Det ska bli jättekul iaf :D Kul att Eve är här då också, så hon får se hur vi festar här, inte för att det egentligen är så speciellt men det är en ny grej att se döva festa, man blir nästan lite förvånad. Speciellt när de bråkar, de är väldigt fascinerande!!! Liksom tänk er att de tecknar hur snabbt som helst och med stora och aggresiva rörelser och brölar lite då och då... det är väldigt intressant, och det är ju en helt annan sak än att se hörande bråka. De börjar ju puckla på varandra direkt, men det är förmodligen för att de kan stå längre ifrån varandra och ropa okvädesord. Döva däremot de måste liksom stå nära och se varandra innan de kan slå på varandra.

På söndag så ska jag verkligen bara ta det lugnt, umgås med Eve och sova länge :p Sen vid 16 är det cheerträning på arenan i Leksand igen, men nu är det hårdträningen inför den 27 november, då vi ska cheera för Faluns innebandylag :)


Förresten jag hade rätt igår, jag har haft så ont i handleden idag att jag knappt kunnat teckna, och när JOhanna skulle hjälpa mig att teckna ett tecken rätt så vred hon min handled åt mig och det gjorde så fruktansvärt ont att jag började gråta :( Jag pratade med mamma och hon sa att jag nog hade överanträngt den. Men det är väl inte så konstrigt med tanke på hur ordentligt och duktigt jag krattade igår, hur länge som helst krattade jag. Och inte gnällde jag heller, jag bara krattade på.


Nej nu ska jag minsanna sätta mig på sängen med datorn i knät och mysa lite med bra musik på Spotify. Ha det så gott hörrni och ta vara på all ledig tid och softa ordentligt!!

"Jag vill bara vara ledig,ledig, bara sitta bredvid,bredvid, inte göra nånting,nånting alls, bara göra nånting nice!"
(En fras som beskriver 70-talisterna enligt min kära storasyster, men nog beskriver den nog oss 80-talister också, tycker jag iaf :) )


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mera inlägg söta fröken =) Nu saknar jag uppdatering!!!

2009-11-15 @ 13:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0