Långa dagar, långa nätter (eller korta nätter, beroende på hur man tänker :P)

Det har varit ganska många sena kvällar och många långa nätter de senaste dagarna, jag har inte kunnat sova så bra pga det ena och det andra och så har jag gått å lagt mig alldeles för sent och knappt orkat gå i skolan dagen efter. Nu tänker ni säkert att det var väldigt slarvigt av mig, och det var det verkligen, men problemet är att den tiden (6h) som brukar räcka för att jag ska fungera mer än väl i skolan dagen efter, den räcker knappt halva dagen här. Jag antar att det beror på att jag måste vara så himla koncentrerad hela tiden för att  förstå vad folk säger, eller snarare tecknar. Jag blev jättestolt idag när jag nästan förstod allt som vår lärare Karin sa :) Men sen insåg jag att om jag tappade koncentrationen i endast några sekunder, så hade hon helt tappat bort mig, och jag hade då ingen aning längre om vad det var hon sa. Så Koncentration är ett ledord här måste jag säga, och som har haft svårt att koncentrera mig i min barndom...

Idag har jag varit duktigt och städat mitt rum, och ni anar inte vad jag gjorde igår?! Jag var på hockey!! Ja, det är sant, jag Josephine och Robin var på hockey :) Det var faktiskt mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara, vi kollade på Leksand (såklart!) som spelade mot något ryskt lag. Det blev 2-2, men det var en väldigt trevlig kväll ändå, (även fast lika är samma sak som förlust enligt Josphine :p) Vi var till och med så hurtiga att vi cyklade fram och tillbaka ner till Leksand :) så det blev ju en mil fram och tillbaka som vi cykla. Tidigare på dagen igår var jag och Josephine ut och gick med stavar i två timmar också, så vi var verkligen überhurtiga igår. :)

Nej nu måsta jag sova. Ha det gott! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj, hoppas du hinner med att vila ut sötis, för annars kommer du bli sjuk. Kan förså att det tar jätte mkt på energinivån, om man ska hålla fokus konstant, när man lär sig ett helt nytt språk - o inte bara det, en hel ny värld. Hoppas du kan sova gott inatt, jag ska oxå gå o sova nu. Sussa gott!!

2009-09-08 @ 22:51:15
URL: http://urklipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0