Long time no see ;)

Hej och hå vad det var längesen det var jag skrev nåt, det är lite sorgligt faktiskt. Men det blir bara så att jag gör andra saker och när jag väl sitter vid datorn så är att blogga inte det första jag tänker på. Lite tråkigt att det inte är så måste jag säga, men jag har liksom inte kommit in i någon slags vana med att blogga än. Men det kanske är för att jag mest vill göra det för min egen skull och om jag inte känner för det så då skriver jag inget.

Men iaf, tänkte berätta om dagen idag iaf. Idag pratade vi om False Friends på teckenspråket, alltså inte falska vänner, nej, utan tecken på teckenspråk som har svenska ord på munnen men som inte betyder det som sägs. Typ du kan t.ex. säga : emma och erik syns förälskade.
Syns i det sammanhanget betyder att de verkar vara förälskade, att det är nåt på g helt enkelt.

En annan False Friend är: I förrgår fick jag utslag på min armar, igår började det klia och idag är det bättre, aldrig sagt, sämre.
I detta sammanhang betyder aldrig sagt, att man menar att man har sagt fel, alltså att man inte menade bättre utan sämre.

Hoppas ni förstår vad jag menar :)
Sen på eftermiddagen idag hade vi dövrealia med Andy, vi fick frågor om dövhistoria som vi skulle svara på till nästa vecka. Det är klart att det va intressant, men det va ändå helt fruktansvärt ovärt, eftersom det bara var eget arbete... Men som sagt intressant.


Ikväll har jag dammsugit mitt rum och vikt in min tvätt i garderoben, plus hunnit baka scones och äta dem tillsammans med Josephine och Johanna :D Nu blir det sängen. Todeloo!!! ;)




Dagens information: Det var kyrkofadern Agustinus som levde på 300 talet som skapade begreppet arvssynden. Det visste inte jag, jag hade fått för mig att arvssynden stod att läsa i bibeln... men nej. Agustinus is to blame!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0