Jag äger!! Tack Mia Törnblom!

Har varit på en föreläsning med Mia Törnblom ikväll och den var verkligen helt fantastisk, jag kände mig verkligen som om jag kunde ta mig an hela världen efteråt. (Du borde verkligen gå på någon av hennes föreläsningar Mills, jag tror det skulle öpnna dina ögon på ett sätt!) Vi var där hela skolan och det va verkligen en upplevelse, både för att tolkarna som tolkade den gjorde ett sånt sjukt bra jobb och för att det va härligt att få dela den med så många av klasskompisarna, och skolkamraterna, det här är något vi säkert kommer prata om länge på skolan :)

Ut teckenspråks synpunkt så måste jag säga att jag tror den var väldigt bra för mig, jag måste lära mig att det inte är det jag presterar som gör mig till den jag är, utan att jag är bra och duger som jag är även om jag misslyckas, och jag ska verkligen försöka med det mer. Ska skriva i min bra-bok som jag fått av Stina (tack så mycket :) ) varje kväll igen, slutade tyvärr skriva i augusti när jag flyttade hit eftersom det var så mycket annat och jag var så slut i huvudet när jag kom hem in på mitt rum om kvällarna att jag inte orkade göra annat än att sova på en gång. Men som sagt nu ska jag börja skriva igen :) Det lovar jag!!
Men som sagt, jag behöver verkligen känna att oavsett om jag har en dålig dag och inte tecknar så mycket, eller om jag liksom inte får till det, då måste jag ändå känna att jag duger, och att det är nog så länge jag gör mitt bästa!

Men föreläsningen va verkligen underbar, vilken bra föreläsare hon är!! Jag ser verkligen upp till henne, hon är helt otrolig! Vilken utstrålning och tänk bara på vad hon varit med om, hon har ju varit heroinberoende, prostituerat sig och varit kriminell. Och ändå har hon kommit dit hon är! :D

Förresten hade vi samtal med tolklärare Johanna idag, det var otroligt bra, kände mig mer pepp än någonsin att bli bättre på att teckna! Hon rådde oss att umgås mer med de döva, både i skolan och på fritiden och helgerna, men jag är ju oftast upptagen på helgerna, upptagen med min Ivar :) Och ärligt talat så är jag mycket hellre med Ivar på helgerna än med döva, som bara super typ. Nej det va elakt sagt, alla gör inte det, men många på skolan gör det faktiskt, det är lite tråkigt, men det är en del av dövkulturen.

Nej vet ni vad nu måste jag sova, för jag tänker teckna ännu mer imorrn ;)
Ha det gott mina solstrålar, och glöm inte att ni är härliga allihopa!!!


Jag äger och jag gör så gott jag kan och det rrrrrräääääääääccckkkerr!!! ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

ååå det låter som om hon sa mycket bra o tänkvärda saker! Ja, jag får nog kika o se om hon har någon föreläsning i närheten!! Tror att det skulle behövas!!

2010-02-25 @ 18:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0