Mars 15, 2010 - en vanlig måndag...med ett undantag

Det är lite småsliskigt ute, blandat med bitande kyla i luften. Men där solen tränger fram mellan molnen där är det vår. Jag har precis lämnat in min språkhistoria uppsats och haft ett föredrag om den tyska expressionismen inom filmen. Det känns skönt och lugnande, men samtidigt är jag lite kluven, för snart får jag ju tillbaka uppsatsen och då blir det bara till att skriva på den igen.

Dagen idag har väl egentligen inte varit särskilt speciell, det är en måndag som vilken måndag som helst. Vi har haft svenska och friskvård, de enda ämnen vi har på måndagar. Precis efter lunch var det studenkårsmöte som egentligen skulle ha handlat om studenkårens stadgar, men det sköts på framtiden för att mötet tog så lång tid ändå. Det måste sägas att det är väldigt spännande att ha såna där möten, studenkårsträffar, med döva. De har sådana konstiga lösningar på saker. Som t.ex. om gymmet, vi har stora problem med att de som gymmar på skolans gym, som förresten ligger i källarn på min internatsbyggnad, att de som tränar bara släpper ner vikterna och att det dundrar och är massa oljud varenda gång någon tränar. För oss hörande som bor på våningarna över är detta ytterst enerverande plus att man förstör gymutrustningen om man bara släpper den så att vikterna dunsar i golvet eller liknanden, och nu har vi sagt till att vi måste göra något åt det här.  Då kommer en döv kvinna på skolan med förslaget att vi kan flytta gymmet till en annan byggnad så slipper vi hörande på kruth bli störda... men problemet med behandlingen av vikterna kvarstår ju, och även om man flyttar gymmet till en annan internatsbyggnad, så kommer det ju bo hörande där också som kommer att bli störda. Haha. Döva kan vara så söta och inte tänka så långt ibland. Eller ja, de bara glömmer ibland att det är ganska många som hör men hur mycket vi hör kan ju inte de ha koll på heller. Tänk er själva, har ni koll på hur litet döva hör, eller?!??

På friskvården var jag iaf ute och gick en promenad med Magda och Fredrika i från min klass, det var väldigt trevlig men också väldigt halt. Sen efter att ha kastat i mig lite middag tog jag med mig Jessica i bilen och så åkte vi in till leksand för att stråla samman med Josephine för cheerträning. Ja, ni läste rätt, CHEERTRÄNING!! Det är helt sjukt men vi hade faktiskt det och vet ni en annan galen grej?! ALLA 10 KOM!!! Det är helt otroligt, alla har inte varit där sedan första träningen i augusti!!
Men iaf, vi övade en dans till ett event i falun nästa vecka som vi ska dansa på. Det ska bli jätteroligt faktist, jag ser fram emot att får göra ett eventuppträdande för en gångs skull och slippa sälja lotter innan matcherna. Det är ju så drygt!! Jag återkommer om hur det gick i Falun. :D

Nu ikväll sen jag kom hem från träningen har jag mest tagit det långt, suttit vid datorn, pratat i telefon med Stjärna, mamma och med Ivar såklart. Och ätit god nyponsoppa med vaniljglass och mandelbiskvier i :D 

Tänk vad lycklig man kan bli av det lilla :D               Nyponsoppa med vanlijglass och mandelbiskvier! Mums filibabba!!



Nu ska jag ta och knyta mig, ha det bäst och sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vad glad jag blir att du gillar mina tavlor =) Det värmer!

2010-03-17 @ 22:21:43
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0