Tillbaka efter lovet

Ja, då har allvaret börjat igen då.

Idag var det svenskalektion med nästan halva klassen borta, vi satt 6 små starka individer (jag tänkte skriva 6 små vilsna själar men insåg att vi inte alls är så vilsna :P) som gick igenom grammatik och allt vad det betyder. Vet ni att i en enda liten mening krävs det enormt många beståndsdelar för att bygga den. Det krävs satsdelar och ordklasser, och så lite punkter och komman och sånt där annat förstås. Någon gång när jag har lite mer ork så ska jag sätta mig ner och skriva ner exakt vad som är vad i en mening jag skriver, så att ni som inte har så stor koll på den svenska grammatiken kan bli upplysta :p

Idag fick vi en praktikant i klassen också, en tjej som går på gymnasiet i Mora som heter Ida och som är väldigt intresserad av teckenspråk och kanske vill bli tolk. Så hon ska nu gå med oss hela veckan för att se om det är något för henne. Därför ska vi nu se till att göra ett gott intryck och att alla våra lektioner är extra roliga :D

Efter lunchen så gick jag, Johanna och Josephine en promenad på frisvården, och vi var ute och gick i den vackra vårsolen i säkert 45 minuter om inte mer. Det var otroligt skönt och vi fick otroligt med vårkänslor allihopa. Sedan efter promenaden så åkte jag och Josephine och tränade Pilates, det var otroligt skönt. Det är så härligt med Pilatesen på måndagarna, det är en så otroligt lugn och skön träningsform och nu när vi har gjort den flera gånger så börjar den verkligen kännas av i kroppen efteråt. Vi får se imorrn hur mycket träningsvärk jag har :P



Det var en liten uppdatering från dagen, nu ska jag snart sova, men först ska jag prata mer med min söta Frida. Jag saknar henne massor!!

Godnatt på er allihopa och sov sött!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0